fucking freezing

Hej!

Idag är det verkligen inte min dag känner jag. Allt går emot mig.Nästan.
Dagen börjar med att försova mig,ta mig till skolan för att få reda på att nästa lektion är inställd,så det slutar med att jag var i skolan och inte gjorde någon nytta alls. Dessutom har vi prov den här veckan vilket jag helt glömt bort. Så på onsdag ska jag eventuellt ha ett prov i ARL och det känns ju ganska värdelöst då jag inte pluggat överhuvudtaget.

Dessutom när jag ändå är gång så skulle jag till stallet och sätta på broddar på ponnyn så hon hon inte ramlar omkull ute nu och ja det slutar med att broddskruven gängar åt fel håll,och hålen blir helt mongo så jag lyckas sätta i en brodd av åtta möjliga. Så jag blir förbannad och ponnyn blir förbannad och båda står där hungriga och arga. lyckat eller vad? Åkte ialf sen hem och andades och käkade,men imorgon ska jag försöka igen.

Men är sjukt irriterad! Inte nog med att broddhelvetena inte funkar som de ska,så har hon bara 2 broddhål i varje och inga snow pads(för er som inte fattar vad det är,så är det en gummisula som gör så att snön inte fastnar under hoven och det underlättar ridningen sjukt mycket!) eftersom hon skoddes för ca 3 veckor sen och då var ju fortfarande höstväder.
Och eftersom hon helst ska ha 4 broddhål i varje och snowpads för att kunna ridas, så känns det ju som att den här vintern kommer bli helt sämst. Och med tanke på att jag förmodligen förstört broddhålen hon har nu så kommer hon säkert inte kunna ha broddar i överhuvudtaget. Och det känns himla drygt att betala 900 spänn igen bara så att hovslagaren kan sätta i snowpads och ta på nya skor med 4 hål i. Hallå,jag är inte gjord av pengar!!!

Har panik över allting; skola,hästen,projektarbete,julklappar,jullovs planer,kärlek,nyår! help
nu ska jag ta en kopp te och försöka lugna ner mig.för en liten stund.
får se vad som händer när jag skickar ett sms snart också. Sårad?

Men hoppas ni andra haft en bra dag ialf!
kram kram.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0