snösnösnösnösnösnö

Jaa nu har ju snön kommit. Vissa tycker det är underbart och vissa tycker det är värdelöst. Jag tillhör idag de sistnämda och jag skulle kunna gå så långt och säga att jag hatar snö.
Visst det är härligt med snö ibland men det är extremt jävla jobbigt och speciellt när man har häst också. Då uppksattar man inte snö som alla andra gör.
Tänkte ialf dra en hit/shit lista om just snö!

HIT

-pulka race,alltid roligt!
-skidåkning,samma här!
-skridsko åkning, i love!
-rida i djup snö och galoppera längs ängarna i en halvmeter snö,uppskattas nästan aldrig av hästen men är roligt för oss ryttare!
-man landar mjukt om man ramlar av hästen.
-sladda med bilar längs vägarna.

SHIT

-kallt och jävligt
-halt precis ÖVERALLT
-snö storm
-försenade bussar
-plogbilar
-broddar/snowpads/täcken måste på hästen.
-vattnet fryser i stallet.
-hur mycket man än klär på sig fryser man alltid,typ.
-skrapa av snö på bilar + iskalla när man väl kommer in
-högklackat kan inte användas lika mkt

Aa, det var allt för mig nu!:)
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0