dag 26, staden du är uppväxt i.

Ehh jaa,nu är det ju såhär att Alunda inte direkt är en stad. Snarare en riktigt byhåla.
Men jag kan berätta lite om denna fina by ialf haha.

Jag har bott i lilla Alunda typ hela mitt liv, men ändå så kan jag inte säga att jag kan alla gators namn och sånt där trams. Men jag bor ialf på Solvarvet, ett litet fint villa område och gatan går som en cirkel typ,ni vet ett varv haha. Bor mest gamlingar och barnfamiljer här men det är trevligt ändå.

Själva Alunda är ju ganska tråkigt, vårt så kallade centrum består av klippotek och banker och Ica och Hörnan(typ en kiosk som ligger på ett hörn,logiskt haha?). Vi har två pizzerior,Olandsbaren och Gossens Pizzeria.
Vi har en liten tattuerar studio också och dom som jobbar där är riktigt duktiga! Gjorde min första i nacken där tillsammans med Jojjo(:
Dessutom har två av mina kusiner och min moster också tattuerat sig där och liksom resten av alla andra Alundabor hehe.

Dom som bor här också är ju mest bönder. Och dom sporter som är polulärast är ju då fotboll och innebandy och vi har ju ganska grymma lag i innebandyn om jag får säga det själv, både tjejer och killar.
Men om man inte håller på med det så har vi ju alltid hästar. Finns så jävla många hästgårdar så det är sjukt häromkring, och jaa jag är ju en i skaran av allt hästfolk som bor här haha.

Skolan som finns här, Olandsskolan, är riktigt nice fast ändå inte. Jag bor ju typ bara 5-10 min ifrån den, så när man väl gick där så var det ju skönt och ha nära hem.

Och om man ska snacka om folket som bor här så är det väl sisådär. Kan ju vara en hel del skitsnack som föregår häromkring men det är ju liksom att bara ta det med en nypa salt. Folk har ju inget liv så då måste dom ju få snacka om andras haha(:

Men jag trivs ändå här, det är lugnt samhälle(oftast) haha, och nästan alla mina vänner bor här omkring så det är liksom..hemmaplan för mig. Kommer alltid vara haha (:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0