what happens on Gotland, stays on Gotland. RIGHT?

Hellu alla fina!

Är hemma på fastlandet igen, och jag har precis sovit i 12 timmar,kom hem igår kväll vid 11 typ..
I alla fall så har jag haft det grymt kul,det går inte och beskriva för mitt sällskap har varit min chef "blockmongot", Tove "mysmongot" och ja Helena såklart(: Ett riktigt bra team om jag får säga det så, vi är grymma, mongoligan haha!

Ialf så har vi åkt bil/båt för att komma till Gotland,och under tiden så har vi haft det riktigt skoj! På vägen dit på båten kollade jag och Tove och Helena på Gnomeo & Julia,en tecknad film som handlar om trädgårdstomtar! Riktigt rolig haha, och vår chef Micke tyckte vi var knasiga i huvudet som kollade på trädgårdstomtar som hade street race med gräsklippare men till slut så satt han också där och kolla haha!(;
När vi kom fram till Visby så kollade vi runt där och checkade in resturangen vi skulle jobba i, och när vi alla kom dit blev vi lite skrajsna, stället var hur litet som helst! Alltså det var typ ett mini Max!

Vi jobbade sen 16.00-01.30 och som tur var så hade vi i början en gotlänsk tjej som hette Malin som var med oss till kl 20.00. Hon var verkligen räddaren i nöden, utan henne hade vi ju inte klarat oss de första timmarna det kan jag lova!
Och även om man inte hade hundra koll på allting så var det hur kul som helst och jobba(: Älskar dialekten dom kunderna hade,så gulligt(:
Efter vi slutat så hamnade vi på hotell rummet och satt och chillade och drack öl/cider och käkade godis. Riktigt mysigt! Vid 04.00 så gick vi alla och la oss ialf!
Vi tjejer sov i ett rum men vi hade en dubbelsäng och två små sängar i ett annat rum och eftersom ingen ville sova själv där inne så gosa vi alla ihop oss i dubbelsängen haha!(:

Dagen efter så gick ju båten 16.45, så tills dess så fikade vi med Toves kompis Hanna,jättegullig tjej! Och sedan bilade vi runt i hela Visby och kollade på naturen,utsikter och sånt roligt. Alltså jag måste säga det, Visby är hur fint som helst,så himla charmigt med den medeltida känslan och alla fina utsikter över havet! Typ kärlek vid första ögonkastet,vill dit igen! Tänk i sommar..stället lär ju vara underbart då!
Och egentligen..det är sjukt att typ ca Gränby och Årsta tillsammans är hela befolkningen på ön, men på sommaren kommer halva Sverige dit. Helt sjukt!(:
Och juste..vi åkte och såg Pippi Långstrump huset,så himla gulligt!

Och jaa, sedan blev det båt igen hem och under tiden kollade jag och Tove på OC och halvsov haha. Och jag köpte vit choklad, MUMS!

Och jaa vad mer kan man säga, det var hur skönt som helst och komma bort lite och jag har haft det så sjukt kul med mongo ligan! Och det är så underbart kul och fått lära känna alla lite bättre och jag har dessutom fått mer inblick i hur allt funkar inom företaget och allt. Så jaa jag svävar på några moln nu bara för att jag haft det skit kul hihi! (:

Och idag blir det fixa stallet och pyssla om tottohästen och umgås med Nina!(:
Later fellas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0