bara känsla.

Hej hopp!

Har haft en riktig myshelg kan jag säga!
Är min första lediga helg som jag inte dricker på,har väl inte hänt på typ ett halvår,men kände inte riktigt för krogenlivet denna helg,och är jävligt skönt också och inte dricka..Tove undrade vad det var för fel haha.
Men hur som helst,har varit riktigt gött!
Fredagen spenderades ju i Toves lägenhet med Lisa och kolla hockeyn, och lördag kvällen spenderades med Nina,hennes pojkvän och hans vänner plus lillebror i Fyrishovs bowlinghall!
Så jädra kul jag och Bian hade,vi båda låg sist på dom två olika banorna vi hade så vi körde med och kasta bollen baklänges mellan benen och annat skoj på slutet,haha, fett kul!!
Var sjukt skojsigt och medans dom andra åkte mot krogen så skyndade jag mig hem till Tove igen för och kolla hockeyn! Fett nice att dom vann!
Åkte sedan hem och lillebrorsan mötte mig mitt i natten typ,eller jaa runt 12, ialf så jag hade sällskap från bussen!
Hatar och gå i mörkret själv(a)..

Har varit halvt sömnlös inatt men vaknade ju upp idag till finaste vädret!
Och jag gjorde något underbart idag!
JAG RED!
Har inte tittat,rört,ens känt lukten av en häst på 3 månader,så kände mig som värsta nybörjarn idag haha.
Och jag var lite fundersam över hur det skulle kännas och det var ju helt klart blandade känslor.
Man saknar ju sin egna häst som man vet exakt hur den funkar,och att sen försöka lära sig på och känna en ny häst det är ju lite spännande, men åh vad kul det var!
Jag och Jojjo red ut på små ponnysarna, fett mysigt och känns skönt och vara tillbaka i sadeln helt klart!
Har ju innan känts som något fattats,som att jag liksom begravt en del av mig själv, men själva grejen är ju att jag älskar hästar,kommer alltid göra det, och jag kände att jag kan inte hålla mig ifrån dom hur länge som helst även om mitt hjärta är borta, måste som sagt gå vidare, och jaa, idag så var det bara som att en del av mig blev fri.
Okej,babblar på som satan nu,men åh jag är glad iallafall,det var det jag ville komma fram till.
Längtar redan tills nästa söndag då blir det ridning igen :))

Sitter nu iallafall och lyssnar på fin musik, Melissa Horn säger jag bara..hur bra är hon inte?
Ska väl ta tag i mitt rum också och städa och bädda om m.m,och sen eventuellt slå på en film!
Veckan som väntar är ju min nattvecka så måste vända om dygnet nu, börjar måndagen liksom med en stängning 16-01.30!
YEEEY.
Känn ironin men sådana stängningar är verkligen inte kul..nånstans.
Längtar dock till fredagnatt,kommer bli galet! Kan berätta senare i veckan om varför.

Men nu ska jag njuta lite till av Melissa Horns vackra texter denna fina söndagkväll,så hej på er.


Jag och världens finaste Boll,saknaden är stor!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0