american take away.

Hej och hå!
 
Det är snart en vecka som jag varit här i Coillerville och helt ärligt så har dom första dagarna inte varit så himla underbara,har varit ganska tufft och det var väl inte direkt som jag tänkt mig så fick liksom en snyting om hur det är egentligen i ett stort stall och när man har en stor verksamhet. Känns liiiite bättre nu,men helt ärligt så vet jag inte om jag kommer orka 3 månader... Vi får väl se helt enkelt,tar en dag i taget.
 
Christian är i alla fall tillbaka i hushållet och det känns rätt bra och ha nån och prata svenska men,dock blir jag skitzo för om det går för fort så snackar jag engelska med honom också,haha för mycket som pågår i hjärnkontoret tror jag. Plus att deras häst tandläkare Millie kom hit idag och hon stannar i 2 veckor,så det känns också bra för vi båda två är liksom nya i detta hus så känns bra och ha en backup eller vad man ska säga.
Och på tal om det,så eftersom Millie kom idag så gjorde hon lite rutinjobb på hästarnas tänder,ialf några stycken så fick vara med och hålla hästarna och se hur hon jobbar och kommer defintitvt ha träningsvärk imorn för hon drogade dom lite stirriga hästarna med lugnade så dom slappnar av, och ja ni kan ju tänka er hur lagom tungt det känns med ett mega häst huvud hängades mot ena armen som man gör allt för och hålla upp..Fyfääään.
 
Hur som helst,har varit och ätit på 2 restauranger sen jag kom hit och det ena var en italiensk restaurang där dom hade på bordet en pappersduk och kritor vid varje glas så att varje gäst kunde rita som en galning om dom ville. En sjukt kul grej tyckte jag,och perfa för alla barn också som är otåliga och väntar på mat. Dunderbra,plus dom körde igång riktig italiensk kock sjungade..ni vet hur dom liksom..oooh saaaa laaa miiaaaaa,hehe riktigt nice ialf.
Ett annat ställe var bara ett hamburgerhak typ kallas Huey's och det var också nice för där kunde man rita på väggarna om man ville och make a statement så att säga, och dessutom blåsa tandpetare upp i taket med hjälp av ett sugrör. Jag skojjar inte när hela taket var fullt av tandpetare,sjukt kul och se i alla fall! 
Är ganska intressant och se alla dessa ställen för dom är så unika på något sätt!
 
En annan sak jag kan berätta är att McKrell(eller Makrillen som mamma kallar henne) ska hålla en stor välgörenhetsfest för deras nya ridprogram kallad The Urban Equestrian Program och samtidigt värna om att få igång storstadsungarna och komma ut på landet och ha roligt med andra ungdomar m.m. Det är stort ialf och det kommer vara om 2 veckor på ett hotel där festen ska hållas på takvåningen. Så allt handlar om promota hela det evangemanget så det är det som är kvällsysslan här borta just nu.
 
Sjukt långt inlägg igen,känns som jag bara lämnar en ord bomb och sen drar igen. Men är knappt man har ork till och blogga för även om jag varje kväll sover nästan 8,5 h så känns det bara som man nollställer sig själv,känns helt sjukt,men ni får helt enkelt nöja er med en bomb då och då.
 
GODNATT!
 
PS. ska försöka ta orken till mig och ta bilder nån dag,nån gång. D.S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0