Howdy partner!

Okej people,nu är jag faktiskt framme, har precis upplevt första dagen och sitter i skrivande stund uppkurad i sängen och är nydschad,har ätit en lättare middag och är helt mos i skallen och kroppen av både jetlag och hårt jobb idag. Klockan är 19.05 här borta,så det betyder också att tiden ligger 7 h bakåt om man jämnför med svensk tid.
 
Resan hit gick bra ialf,flyget mellan Sthlm och NY var cool lugn,lyckades sova lite,åt och kollade film typ. Dock var flyget mellan NY och Memphis 2 TIMMAR försenat! Helt sjukt,så kom hit igår ganska sent, la mig halv 11 och däckade på en gång.
Dagen började kl 7 här med jobb i stallet,och jag har idag mockat massa hästskit,fyllt hur mycket vattenhinkar som helst och även skrubbat dom, plus,stått med trasa och dammat av massa saker,borstat några hästar och förberett dom för antingen longering eller ridning samt kollat lite på en ridlektion och duschat en häst efter träning.
Det är helt sinnes hur jäkla rent det ska vara i stallet på tal om ingenting,det ska skrubbas och torkas överallt 2 ggr per dag och inte minsta lilla grimskaft får hänga fel. Helt crazy men förstår också,för det är inte vilket stall som helst,gäller och ha ordning och reda.
Det är ialf cirkus 21 hästar här,några inackoderade och några som dom har egna. Det finns en hingst i stallet(kmr inte ihåg namnet) men han är 4 år och han är riktigt snäll så det tackar vi för,dock kan han ha sina dagar också har jag hört. Det är bara fullblod här borta i guess,helt sjukt stora hästar i alla fall,så man känner sig lite liten.
 
Jag har inte hunnit titta mig omkring ordentligt,men det blir säkert nån dag. I huset så bor McKrell(amerikanska) och Christian(Svensk) och deras son Johannes som är 3 år,och han pratar svenska och engelska flytande, hur coolt liksom när man är så liten? Plus Anna som har varit här i 2 år snart och utbildar sig till ridinstruktör och jobbar också nu på gården och vi delar rum såklart.
Hittills har allt funkat bra,känns lite ensamt när man inte känner folk än men det kommer. Fick träffa massa tjejer som hade lektion idag plus deras mammor som var jättegulliga så det borde inte bli några problem.
 
Kan ju också bara inflika att Elvis är typ hur stor som helst här,han föddes och typ dog i Memphis också och McKrell älskar honom,det finns liksom tavlor och kylskåpsmagneter i hundratals i huset och inte nog med det så går det 24/7 en radiostation med bara Elvis musik på i huset. Ganska kul haha :)
 
Egentligen så kunde jag ikväll ha följt med Anna på ett träningspass med typ Aerobics m.m och sen mött upp McKrell och kollat in ett hotell där dom ska ha sin välgörenhets fest sen i mitten av augusti..meeeeen jag är så jävla trött och mos i huvudet så jag stannade hemma istället. Kändes skönast och det är ju upp 7 imorgon igen så va fäään jag kommer sova sova sova bara.
 
En sak till som jag måste nämna är att förutom 21 hästar på gården så finns det, 6 st hundar - 3 små och 3 stora,typ 4 katter och sist men inte minst.eller jo minst är den en chinchilla,hur det nu stavas.
Helt crazy!
Sjukaste inlägget känns det som,är så sjukt trött i mina muskler och känns så sjukt osammanhängande allting, men men nu så ska jag bara plugga på lite häst termer och sen sssooooova.
God natt! :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0