LEGDAY.

Tjao!
 
Är ensam hemma ikväll. Familjen( McKrell,Christian och Johannes såklart) drog iväg för och hämta morgondagens tränare, landslagsryttaren och uppenbarligen OS ryttare också plus en annan rid inspirerad kvinna och Ana skulle åka iväg på något,tror det var kiropraktor grej..Så atte det blev så att jag är ensam en lördagkväll,inte för att jag klagar, är helt slut efter dagen så lite ensam tid skadar inte.
 
Idag har det varit fullt upp,eftersom det är helg så kommer alla som går i skolan och har lektioner hit och dit. Jag själv har varit som ett enda stort yrvarv känns det som idag, red två sjukt jobbiga pass idag..Det första var på Jim och där jobbade jag mycket på volten i trav och galopp och hitta rätt tempo och såklart skulle Christian pusha mig till och rida utan stigbyglar också för att jag måste träna på och länga min skänkel,så det hela slutade med att jag fick jobba ännu hårdare med mina ben och försökte hitta rätt sits och trodde ett tag där att jag skulle ramla av för hamnade helt ur balans och  jaa..vet inte vad jag ska skriva mer för och det ska gå fram att det var jobbigt.
Sedan efter lunchen blev jag uppslängd på Ava och McKrell ville se hennes arbete i traven så, vi jobbade mycket med bommar och snabbare tempo och jag hade inget spö eftersom hon är väldigt känslig för det, så all min framdrivning sköttes av såklart benen och lätt sits kom såklart inslängt här och där så fick återigen pressa mina ben i arbetet  m.m..så atte det enda jag har och säga är FUCK LEGDAY! Det här är träning på riktigt.
 
I övrigt så har jag också duschat en hel del hästar och imorgon så kommer en person och ska kolla på hingsten dom har så fick göra skönhets dusch på honom och fixa och trimma ett tag. Har under dagen varit en ganska jobbig dag för det har varit sjukt varmt och Ana var lite halv taskig,men har insett att hon har sina dagar..Och hon lättade på trycket i slutet av dagen så det var alltid nått ialf.
 
Jag ska helt ärligt försöka lägga upp lite bilder,antingen här eller på fejjan! Och jag ska ge mig på kriget mellan mobilen och datan och försöka leverera när det finns tid över..
MÅSTE bara tillägga i övrigt att min favvo låt nr 1 är Am I Wrong - Envy, den är helt underbar och den är så jag,hela texten är som hela mitt livs tankebubbla typ,går inte och beskriva men den låten är min låt,helt klart.
 
Jag ska försöka avsluta kvällen nu med antingen en film eller läsa min bok jag har, eftersom det är så mycket som ska ske imorn så ska vi tydligen börja med stallet 05.45 istället för 07.00...eh,kill me.
 
ha det gött alla svennebananer,saknar er.
 
Liten Lollo för 3 år sen,känns som igår haha..
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0