reality check.

Halloj!
Har insett att jag borde uppdatera lite oftare,känns så mycket enklare än att jag ska sitta här och skriva noveller i varje inlägg haha.
Men men,det har ju hänt en del sen sist.
Den lilla gårdsfesten vi hade och välgörhetsfesten på hotellet förra helgen var riktigt kul! Bara massa svenskar som stojjade runt,kändes som hemma haha. Hela helgen bjöd både på god mat och bra musik så ska egentligen inte klaga.
Resten av veckan har gått sjukt fort,förstår inte varför,för helt plötsligt var det min lediga dag som väntade vilket jag haft idag. Har inte gjort någonting alls idag förutom suttit ute i solen och läst en bok och kollat några avsnitt av GossipGirl. Hade egentligen velat ta mig iväg till ett shopping mall, men blev liksom inte av. Ikväll ska vi däremot iväg på något som heter HELP YELP,som är en slags get together thing där alla som har ett företag möts upp och hjälper varandra och promotar för olika saker,så vi ska dit en snabbis och sen väntas middag ute nånstans tror jag.
 
Förövrigt så hade jag en riktigt jobbig dag igår, skulle rida Chester,deras äldsta och vänligaste häst på 28 år, för första gången och innan så blev allt knas,för för det första så hade jag fel sadel på honom,så fick byta den mitt i alltihopa,samt slänga på nya stigbyglar vilket tog sin lilla tid,och medans jag stressade med det så hade jag glömt och snurra tyglarna så dom hängde längs med benet bara så Chester lätt hade kunnat fastna och Christian blev sjukt irriterad,för han hatar när man fördröjer och väl uppe på hästen så gick det inte helt hundra eftersom jag inte kunde fokusera riktigt och red mestadels själv men han inflikade några kommentarer här och där, och såklart så skulle hade jag tagit säkerhetsstigbyglarna och ena gummisnodden flög iväg i galoppen så var tvungen och tillbringa 5 min letandes efter den,och jaa där slutade mitt ridpass. Allt kändes bara dåligt så slutade för känns som att jag inte kan räkna med att hästen ska ge 100 % i arbetet om jag bara ger 60% liksom..
Och inte nog med det så fick jag mocka alla 20 boxar igår igen för Anna och Christian hade lektionstid och jag gjorde dessutom allas vattenhinkar,fodrade,krattade,dammade,vek tvätten och tog ut hästarna medans Anna gjorde höet,enbart.
Liiite trött var man igår kan man säga,men hade ialf turen och skypa lite med Tove Mysmongot. Och idag så lyckades jag skypa med hela familjen där hemma,var också väldigt uppskattat.
Saknar hemmalandet så mycket så det gör ont.
Och nu ska vi tydligen dra iväg så ciao ciao.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0