sunday funday.

Hej och hå!
Idag har det varit en hyfsat bra dag här på gården. Imorse så kom den amerikanska OS ryttaren Lisa Wilcox hit och skulle test rida hingsten Reefer som varit på gården ett tag nu och under träning av Christian, som en potentiell häst för henne och rida på då hon söker en ny unghäst. Christian red honom först och han såg helt underbar ut, men hann dock inte se så mycket av när hon red honom så det var synd! Men känns spännande och veta att hon kanske bestämmer sig för och ta honom upp till hennes nivå, till hennes nivåer,förstå vad coolt om man skulle få se en skymt av Reefer nån gång i framtiden på tv eller så under dom stora tävlingarna..
Kan också bara nämna i ren allmänhet att Reefer är den mest mysigaste 4 åriga hingsten man kan hitta, he's such a baby, men han är en riktig gosnos och busig kille på samma gång :)
 
Annars så går det ju inte ett dag här borta utan att man rider, och idag så var det dags och sätta sig upp på Bella igen. Red ute på fältet och Christian gav oss mer träning på uppvärmningsteknik och det gick faktiskt bra! Det är några detaljer som behövs jobbas på men det var helt okej, och jag var sjuktligt nöjd efteråt.
En liten liten sak kan gå bra och det gör hela ens dag typ,haha.
 
Och efter en slitsam eftermiddag så avslutades kvällen på Huey's, mitt favvoställe! Diggar det stället som tusan, och varje söndagkväll har dom live musik vilket är sjukt roligt och maten är awesome också, käkade ikväll en hamburgare med mörkt bröd och lök,tomat och stark ost med guacamole på,mums! Dock är det lite minus att musiken tar övertaget och man ibland måste skrika för att man ska höra varandra haha.
 
Men men,jag är helt slut körd och jag är så glad att det är måndag imorn för det betyder att stallet är "stängt" och inga ägare kommer och går och rider hit och dit,utan vi bara städar och donar och pysslar om hästarna. Och lyssnar på annan musik är country musik för en gångs skull haha.
På tal om musik,så finns det en radio kanal som jag diggar sjukt mycket här borta, och dom spelar faktiskt svenska artister som Avicii,Icona Pop  och Swedish House Maffia. Och bara det lilla av och veta att det är svensk musik,så stinger det till lite i hjärtat och man längtar hem så fort en låt spelas.
 
Men hur som helst, jag ska sova som bara den nu så jag är någorlunda pigg imorn.
Hejpa!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0