like a wrecking ball.

God kväll!
Har inte hänt mycket här,helgen var fullspäckad med lektioner och UEP kidsen och det var stressigt och mycket och göra som vanligt.
Den här gången fick jag hjälpa till och göra i ordning hästen med Larry,han är en 12 årig pojke som är väldigt skygg,han kan vara ganska svår och nå fram till men han brukar oftast slappna av i slutet vilket är bra i alla fall.
Idag så var det såklart måndag vilket var lugnt till viss del och bjöd på både spindelnätsrensning och hjälpa hovslagaren med och hålla hästar.
Det är extremt stränga regler när det gäller hushållet här och det är ganska tröttsamt faktiskt, för man är inte mer än människa och man får faktiskt vara trött och glömma ta bort brödsmulorna på bordet på morgonen. I min värld skulle man det i alla fall.
Jag lagade hur som helst mat här idag och jag gjorde pannkakor,vilket var en upplevelse. Haha! Så jäkla kul att den första alltid blir retard och sen blir dom bättre och bättre. Hela familjen var överlyckliga och smaskade i sig gott och väl,så var kul att det uppskattades haha.
I förrgår så var vi på en underbar thailändsk restaurang där maten lagas rakt framför en på ett stekbord där kocken håller på och flippar ris och grönsaker och tänder eld på saker, var så himla kul! Love it! :)
 
Idag har det ialf regnat hela dagen och det varit så äckligt fuktigt så det finns inte, var världens underbaraste feeling och få ta en varm dusch efter avslutat jobbet i stallet och dricka lite varm choklad med marshmellows igen hihi.
Red 2 av deras skolhästar idag, Girlfriend och Bella som dom så fint heter och det gick riktigt bra faktiskt. Känns för min del som att allt börjar bli mer synkroniserat och stabilt i ridningen..
Girlfriend är så jäkla kul och rida, och jag rider henne varje tisdag för måndagar är vilodag så alltid på tisdagar så sätts hästarna igång igen och GF är en ganska seg häst i övrigt och jättebra för nybörjare för hon liksom bara lunkar på. Men så fort hon tvingas rida framåt och mer i tempo så är hon alltid extrem och ska bocka så fort man nuddar henne med spöet,så dom första 3 min på henne tillbringas med och få henne och och bjuda framåt tills hon slutar bocka så fort man nuddar henne med spöet. Efter det så är hon lika snabb som vinden i princip och går hur fint som helst så det är kul och och få lite utmaning samtidigt träna sig själv som man tränar hästen.
Och min uppgift är i princip rida henne mer framåt och få henne och stega på ordentligt och inte bocka så fort man nuddar henne med spö,för man vill ju inte att hon ska göra det när tex 12 åriga Claire rider..Och hon kan gå riktigt bra i form och det är som sagt en kul häst ändå. Och att hon är 19 år märks inte heller haha.
Hoppas ni hängde med i mitt babbel nu men ville bara försöka måla upp en bild av hur det är och vad jag gör.
 
Och ord kan inte beskriva hur glad jag blir när finaste vännerna där hemma hör av sig på facebook med jämna mellanrum,längtar hem mer och mer för varje dag som går. Känns inte ett dugg jobbigt och åka hem till kalla höstmörkret när man vet vilken värme som väntar ändå.
mucho love!
(ville lägga upp en nostalgi bild,men tror ni min data vill samarbeta. nepp nepp. Frustrerad tjej.HEJ)
 

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0