Training in Tennessee.

Hej där!
Tänkte uppdatera lite snabbt innan läggdags,so here we go!
I går söndag så var det en dag full med lektioner och jag red 2 ggr,först på Dessie som förövrigt har varit en häst jag ridit ganska mycket under min tid här och det gick helt okej,värmde upp henne till Christian medans jag tränade lätt sits,puh! Sedan red jag Chester och Christian bestämde sig för och binda fast mina stigbyglar i sadelgjorden då jag kämpar med och ha mina skänklar i rätt position och red så i ca 45 min och tränade med bl.a lätt sits (igen!) och jaa jag var rätt slut efter det.
Efter dagen i stallet så åkte vi iväg på marknad/nöjesfält som pågår en bit härifrån och det var så kul! Karuseller och hur många som helst stånd där man kunde tävla om vinster! Helt sjukt mycket grejer och såklart mycket folk! Men det var nice,skulle lätt kunna ha en date på ett sånt ställe,perfa ju!

Idag så äre måndag och innebär såklart storstädning m.m och det var en lugn dag i stallet. Dessutom så är det Labor Day idag och det är en högtid som alltid inträffar första måndagen i september och firas för åstadkommandet i arbetsverksamheten m.m och det som är tradition är parader och bbq och är liksom den sista festligheten av sommaren.
Vi firade det genom och ha bbq här hemma på gården med några vänner till familjen inbjudna och det var riktigt trevligt! Träffade en super trevlig kille på 15 år som spelar football och han visste exakt att min tattuering på undersidan av armen är ett James Dean citat! Blev super glad och prata med denna grabb för han var så extremt öppen och trevlig och har hittills inte träffat nån här än som man verkligen kan va avslappnad och ha kul med,så var riktigt skoj och bonda med han,även om han är 15 bast haha..
I övrigt så köpte familjen ett nytt vapen,en liten svart pistol i lördags. De har redan James Bond pistolen som jag också sett och har en riktigt cool design,och den har de haft bara för säkerhet ifall nått skulle hända,och nu köpte de ett till bara för att typ haha(: Men vi test sköt på ölburkar på fältet innan middagen,gästerna plus vi och det var riktigt kul haha :)
Det var allt jah ville ha sagt så ska verkligen ta mig i säng nu,har varit en alltför lång dag!
Kram på er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0