every end is a new beginning.

Nu har jag inte bloggat på jättelänge och det är enbart för att jag inte haft nån ork till och göra det den senaste tiden, livet har liksom kommit emellan om man säger så.
Jag vill enbart göra en slags resume av detta år innan jag drar iväg och firar nyår, jag känner att jag behöver det. Lätta lite på trycket och få ut allt, ut med det gamla och in med det nya liksom.
Det här året i sig har varit förjävligt, om man liksom ska sammanfatta det. Det är moments där livet varit kanon men over all detta år så har det varit piss och pina.
Det är inte många som vet om det men förra julen,runt lucia höll jag på och gå in i väggen. Jag var ett stenkast från och hamna i botten och jag fick hjälp i sista sekund. Början av året var väldigt tufft för jag var inte mig själv,kände mig dyster och grå och allmänt låg som människa och under jan-mars hade jag en inre kamp med mig själv skulle jag vilja säga. Jag lyckades hålla mig över ytan och i somras slutade jag mitt jobb på Max och flyttade till Malta i några månader där jag fullständigt slappnade av,hittade ett slags inre lugn och jag njöt av livet helt enkelt.
Att mitt inplanerade säsongsjobb inte blev av gjorde att jag föll tillbaka på ruta 1,där jag var i början av året. Jag visste inte vad jag skulle göra och hela november detta år är bara ett mörker när jag ser tillbaka på det. Jag kommer inte ihåg nånting. Jag har igen fått hjälp,kommit tillbaka upp på fötterna och känner nu att det är okej.
Det är okej, att inte vara okej.
När jag ser tillbaka på 2014 så är det by far mitt värsta år nånsin då jag haft mina mörka stunder där jag faktiskt inte velat leva längre. Och sammanlagt 3 månader av detta år,utspritt men ändå,har varit tider då jag liksom slösat tid på och må dåligt. Det är så det känns, bortslösad tid. En fjärdedel av det här året har jag liksom mått dåligt istället för bra. Det känns så himla bortkastat.
Så därför nu när jag jag ser tillbaka på året som varit så blir jag bara så beslutsam och taggad på och göra nästa år,år 2015 till ett bra år. Jag vill att 2015 ska bli magiskt,att det ska hända något oförglömligt, att det ska hända något bra.
 
Jag har dom mest fantastiska vännerna som finns vid min sida och vissa av er har jag hållt borta pga att jag mått som jag mått men ni har ändå alltid funnits där. Det finns några specifika personer som jag känner att jag bara måste tacka,för ni har varit hjältar och funnits där och ibland när ni inte ens insett det själva, så har ni bara varit där på ett helt annat sätt.
Mitt ex och en av mina bästa vänner, Ludde umgicks mycket med mig i början av året, precis när jag började hamna i svackan eller vad man ska säga, och han i sig har varit en jävla klippa som funnits där,tagit hand om mig och varit med mig när jag mått som dåligast. Ludde och jag var tillsammans en kort period för 4 år sedan och har efter det varit vänner,festkompisar och tillslut blivit bästa vänner också såklart och han känner mig utan och innan och  tar mig som jag är vilket betyder väldigt mycket när jag under detta år varit som jag varit.
Tack för att du finns Ludde Snutte!
En annan person som under det här året varit mitt största stöd är såklart Tovelove. Vart jag mig i världen vänder så finns hon där. Kan inte räkna alla dessa timmar man spenderat på Skype snackades om allt livets galna dagar. Hon är by far min andra halva och om jag så är glad,arg,ledsen så är hon där. Hon är den finaste människan i mitt liv som känner mig utan och innan. Tack för att du hållt mig uppe när jag varit nere!
Detta är ju inte dom enda som varit med mig längs vägen, utan jag har ju flera fina bästa vänner och vänner som förgyllt mina dagar och nätter! Ni vet vilka ni är och ni är precis lika värdefulla och jag älskar er!
 
Detta var ungefär det jag ville säga om året som varit. 2014 lämnas bakom mig utan och titta tillbaka och 2015 välkomnas med öppna hoppfulla armar.
 
GOTT NYTT ÅR! <3
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0