dag 18 - dina åsikter om kärlek

Kärlek.
Det är väldigt svårt för mig och uttrycka mig rent allmänt om det här, för det är en så stor känsla och verb. Kärlek är allt som finns runt omkring oss,allt det goda. Kärlek är när man ger födelsedagspresenter till sin bästa vän, när man kramar sin mamma bara för att man vill, när man lagar mat åt familjen, när man ger en kompis massage, när man håller kompisens väska under shoppingrundan, när man gråter och någon tar ens hand, när man skrattar så man får ont i magen med kompisgänget, alltså kärlek är överallt, och det finns så många småsaker som man inte tänker på/tar för givet, vilket är lite synd, men det behövs inte mycket för och visa ens kärlek och omtanke för någon i ens omgivning.
Kärlek behöver alltså inte vara och hitta någon pojke/flicka och dela sitt liv med, utan det är så mycket mer. Kärlek bland vänner och familj betyder precis lika mycket.
Men såklart, alla som någonsin varit kär vet ju att det finns inget bättre än och ha någon,en speciell någon. Någon som kysser en god natt,någon som får en och skratta under torsdagsmiddagen, någon som håller om en när man är ledsen, någon som får en och gå hem tidigt en lördagkväll för man inte kan vänta med och slita kläderna av varann, någon som håller ens hand och vägrar släppa taget,någon som vet att du inte är perfekt men som behandlar dig som om du vore det, någon att bry sig om.
Det finns inget finare än och älska en annan människa,och att hitta sitt livs kärlek är något av det vackraste som finns i livet.
Jag är en hopplös romantiker så det bara skriker om det, jag är kär i kärleken på något sätt haha. Men jag kommer citera en av mina favoritseriers repliker om just kärlek, för det är precis sån kärlek jag vill ha:
You want a love that consumes you, you want passion and adventure, and even a little danger.."
 
Michaela Forni är någon som jag också beundrar när det gäller och uttrycka kärlek, hon beskriver allt man kan tänka när det gäller kärlek, olycklig kärlek, obesvarad, besvikelse, krossat hjärta, lyckan,värmen,pirret, ja allt lyckas hon få ner i sina två böcker hon gett ut, och hennes texter är makalösa.
För och tipsa lite om musik så är Håkan Hellström,Veronica Maggio och Ed Sheeran experter på och leverera låtar med känslosamma texter. Just sayin.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0