dag 20 - det här får dig att må bra

Så himla svårt och beskriva, finns så mycket som får mig och bra.
Jag är en människa som alltid försöker tänka positivt och det behövs inte mycket för att jag ska ha ett leende på läpparna. Men något som får mig och bra är och skratta och ha kul. Det finns inget bättre än och skratta, och känna ruset i kroppen av endorfiner, och att skratta och ha kul med dom personer man tycker om är livskvalite helt klart.
Jag älskar och skratta, det är nästintill en drog för mig, och jag diggar personer som har humor och kan skämta.
Och det är så grymt hur ett litet leende kan få en på bättre humör, när jag har en dålig dag och är på uselt humör så träffar man en person som säger något kul och man liksom känner hur man försöker streta emot på något sätt men 2 sekunder senare har man ett leende som sprider sig över hela ansiktet och man skrattar. Det är fantastiskt, och det är såna saker som får mig och må bra. Skratt förlänger livet har jag hört också haha.
Annars så mår jag bra utav och t.ex ha mina vänner samlade för fest och man ser hur alla har hur kul som helst och stämningen går liksom och ta på, såna kvällar ger mig sånt jäkla lyckorus.
Men jag når bra utav massa saker, myskvällar med familjen, en långpromenad, mina katter som alltid sover med mig, långa telefonsamtal med bästa vänner, att få ett leende från en främmande människa man möter på gatan, åka ut och resa m.m.
Musik är också en stor grej som får mig och bra, jag älskar musik och kan beskriva vilken känsla som helst man känner, musik är en drog och får mig och bra oavsett vilket humör jag är på.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0