dag 23 - dina rädslor

Wow, hela den här grejen att skriva varje dag om mig gör att ni verkligen får veta vem jag är. Det är kul verkligen, speciellt nu också när mina rädslor ska fram. Lets go!
 
# Insekter och kräldjur är något jag är så jävla rädd för. Jag skriker när jag ser en blodigel, får nästintill en panikattack när en geting är i närheten(seriöst getingar är något av det värsta jag vet), ormar och spindlar ska vi inte ens prata om, och fästingar är något jag bara inte rör. Finns så mycket inom denna kategori jag är rädd för men detta var ett snabb exempel,usch.
 
# Jag är mörkrädd. Sover alltid med en lampa tänd om jag sover själv. Sover jag med någon kan det vara becksvart och jag kunde inte bry mig mindre typ, helt sjukt. Men nej, jag tycker inte om mörker, och gå längs en skogsdunge när det är mörkt ute är något jag ryser över, för helt ärligt vem vet vad som döljer sig där i mörkret?  Haha.
 
# Som många vet så är min lillebror en väldigt speciell person som lyser upp min värld på många sätt, och jag är faktiskt livrädd över och förlora honom. Skulle han försvinna, vara med om en olycka eller vad som helst för och helt enkelt inte existera i denna värld så vet jag inte vad jag skulle göra. En sån sak skulle totalt förstöra mig som person, jag skulle gråta floder i dagar,månader,år och jag är rädd för hur det skulle förvandla mig, jag skulle helt enkelt gå under som människa och jag är rädd för det mörker som skulle omsluta mig. Jag skulle inte klara och överleva en sån sak. Jag är självklart rädd för om vem som helst i min närhet skulle försvinna, andra familjemedlemmar och bästa vänner, det skulle göra för ont för mig och hantera och det skrämmer mig.
 
#Jag är höjdrädd, en sån vanlig sak många är rädda för, men jag är rädd när man når höjder man inte har kontroll över. När man ser marken långt långt där nere och en själv står på en ranglig stege eller är uppe och svävar i en karusell på Gröna Lund. Exempelvis haha.
 
# Jag är rädd för och älska. Många människor har väldigt svårt och erkänna det, men jag är inte en utav dom.
Jag kan säga att jag är rädd för och vara kär och hänge sig själv till någon annan, man ger bort sitt hjärta vilket är det finaste man kan ge någon och liksom det enda man kan göra är och hoppas på att den personen inte har sönder det. Klart man är rädd! Dock är kärlek något utav det bästa som finns, så egentligen ska man inte vara rädd, men jag är det.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0