dag 26 - staden du är uppväxt i

Jag är som sagt uppväxt i en liten by Alunda, ca 3,5 mil utanför Uppsala men Uppsala är min hemstad som jag alltid refererar till och jag tycker om staden väldigt mycket även om jag tröttnat på den lite.
Men Uppsala i sig är ju Sveriges 4e största stad, och en riktigt studentstad. Staden totalt bombas med studenter som kommer från överallt i Sverige(och internationella också såklart) för och plugga, och det är riktigt kul att staden är så pass populär inom pluggandet. Det är grymt! Och den som är sugen på och plugga och få en helt ny syn på livet så är ju Uppsala ett första alternativ. Studentlivet är makalöst,det som händer på nationerna stannar på nationerna men alla invånare i Uppsala vet om att studenterna har sin egna lilla bubbla med fester och galenskaper vilket man ibland får bevittna och tro mig, det är spårat!
Uppsala har en otroligt fin kyrka,Domkyrkan, och Slottet är väldigt snyggt och jag tycker om att Botaniska trädgården ligger precis nedanför som man kan se ut över. Finns massa små gömda och fina skulpturer och byggnader i staden och jag tycker att själva staden är en rätt mysig stad, och jag diggar fyrisån som rinner genom hela staden. Det bästa som finns är och sitta på bryggan i solen en varm vårdag och ha en lunch med bästisen och vattnet precis brevid. Stadsparken som finns är också perfekt för sena sommarkvällar och sitta och dricka vin i det kan jag lova haha. Nej men finns massa saker och säga om denna stad, men det är faktiskt en riktigt bra stad.
 
 
Jag och Junior uppe på slottet med botaniska i bakgrunden :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0