dag 29 - varför du började blogga

Jaa ni, jag började blogga pga att jag älskar att läsa och skriva. Ända sen i mellanstadieet i skolan tyckte jag det var kul och skriva berättelse och läsa böcker, och det har liksom alltid varit som en eld inom mig,det är något jag brinner för. Jag drömde faktiskt när jag var liten och fastnade i böckernas värld att jag skulle bli författare när jag var stor haha..Att skriva är något jag tycker om och göra och jag känner mig ibland mer bättre och förklara hur jag känner genom och skriva.
Jag hade såklart dagbok när jag var mindre,och när man är i ungdomens år och har så mycket känslor och tankar som jag så var det skönt och skriva, och det kunde liksom vara om vad som helst såklart. Jag har faktiskt kvar 2 dagböcker ifrån när jag var 14-17 år, och det är så himla kul och läsa igenom när man blir äldre och jag är så glad också att man har kvar nånting sånt från ens förflutna, och läser jag dessa rader jag skrev då så tas jag liksom tillbaka på 2 sekunder till just den tiden. Sen så kändes det lite cheesy på nått sätt och skriva dagbok även om det är väldigt bra för att det är så privat så som det bara kan bli, men jag tog då steget och startade en blogg istället och tänkte att jag lika gärna kunde dela med mig av det jag tyckte och kände till andra. Jag brukar försöka skriva allt som kommer upp i ens tankar men ibland så håller jag faktiskt vissa saker för mig själv på bloggen haha.
Men så på den vägen är det, att skriva är något naturligt och nästan lite som terapi för mig nowadays, har alltid varit så och kommer nog alltid vara.
Jag kommer ihåg att jag t.o.m hade brevänner när jag var typ 10 år, som man skaffade sig ifrån olika tidningar haha, och jag hade en tjej som hette Beatrice som jag breväxlade med flitigt och vi skrev liksom om vårat intresse hästar till varann men också om våra liv och vad som hänt osv.
Jag skulle faktiskt kunna skriva ett kärleksbrev om så behövs också, jag tycker sånt är otroligt känsligt och fint, men är ju en uråldersgrej nu för tiden haha. Men tycker fortfarande det är gulligt!
Oavsett så är läsa och skriva något jag tycker om och att blogga är något som bara varit nästa steg i mitt skrivande. Enkel och kul grej men ha något personligt på samma gång.
 
En bild från något utav mina första inlägg. Jag har haft den här bloggen sen september 2009 så det är en sjukt långt tid,mycket utav mitt liv finns i arkivet. Bloggen heter ju bbeelieve.blogg.se och det är pga av att jag just har ordet Believe tattuerat i nacken.

Kommentarer
Postat av: Mini

Hej, din blogg verkar bra. Har försökt med vardagsbloggar men alltid gett upp, bytt bloggar etc haha. Har en recensions blogg för ungdomsböcker nu dock.
Det här låter kanske jättekonstigt. Om du är sugen på att ha brevvänner så finns det en hel community för det på Instagram. Det är många i alla åldrar som gillar att skriva brev. Kan säga att det även finns mailart som är väldigt vackert. Om du har instagram kan du söka taggarna #penpalswanted #penfriendswanted #happymail #outgoing #incoming etc. Om du märker att en inte har en annons men ändå en #penpalswanted tag under bilden t ex så kan man ändå fråga lite försiktigt. Ibland står det på deras account om de vill ha fler brevvänner eller inte kan ha brevvänner för stunden. Vissa skriver ingenting alls på sin account, de laddar bara upp bilder på brev de skickar/får och de kan man också fråga lite försiktigt, t ex, "Hi, nice to meet you. Would you like to be penpals?"
Det är många gånger man får ett nej till svar för att de redan har för många brevkompisar, eller att de har paus för de är upptagna med skola, familj, jobb etc, men man kan ändå fråga då de har taggen. De kanske bara skriver den av ren vana, vilket kan hända.
Det här är bara ett litet tips från mig. Eftersom jag ser att du gillar att skriva och brukade ha brevvänner. Brevväxkling är populär än idag, och jag tycker att Instagram är verkligen ett bra ställe att hitta sina brevvänner. De jag skriver med är väldig snälla. På Instagram kan man även byta (swap) vykort med folk från hela världen, också väldig roligt när man har lust. Man går efter varandras önskemål så att båda får de vykort de är intresserade av. Sök på taggarna t ex #postcardswap #swappostcards etc om du är intresserad. Det är klart att man minns den gamla goda tiden när man hittade brevvänner via olika tidningar, saknar det också.
Här är en bra sida också:
http://www.snailmail-ideas.com/

Ville som sagt bara tipsa. Tycker själv att det är väldig roligt med att skriva till brevvänner.

Ursäkta vid misstag, skrev lite för snabbt.

2014-11-09 @ 01:40:38
URL: http://miniscorner.blo.gg
Postat av: Mini

*Brevväxling

2014-11-09 @ 01:43:31
URL: http://miniscorner.blo.gg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0