dag 3 - dina syner på droger och alkohol

Well well.
Skulle väl nästan kunna säga att alkohol är ett område jag kan lite för bra haha.
Jag tycker det är skitkul och festa, planera en rolig utgång och släppa loss lite, det är fantastiskt.
Att ta ett glas vin eller öl efter en skit dålig dag på jobbet förtjänar vem som helst.
För min del så dricker jag alkohol mer än gärna, men jag kan lika gärna vara utan. Jag har ett flertal ggr gått ut med mina vänner helt nykter och haft det askul,så för mig är det inga som helst problem, jag älskar och festa bara.
Men hur jävla gott alkohol än sitter i kroppen så finns det ju nackdelar med allt nästan. Och alkohol är ju ett gift som sämrar ner kroppen och man märker ju hur vissa personer inte kan hantera det för fem öre. Jag vet inte hur många ggr jag kollar på en person och bah, den borde inte dricka överhuvudtaget. Det är synd hur det kan förgöra vissa människor och att det ens finns alkisar där ute på gatorna, tråkigt.
Men som sagt, alla kan vi inte hantera det, jag är en expert på och inte hantera det bra heller vissa kvällar hahah,  men det är hur man är som människa som är viktigast,oavsett alkohol eller inte. Något jag hatar mest är personer som förändras totalt så fort alkohol kommer in i bilden,asså som verkligen blir en helt annan person nästan. Det är lite sjukt och se tycker jag.
Kan älta på om alkohol i hundra år känns det som haha, men jag älskar alkohol och fest och mitt sista snack om det blir: drick med måtta.
 
Droger då?
Jag hatar det.
Jag har flera i min vänskapskrets som tar/tagit droger på ett eller annat vis, och det är i mina ögon en helt onödig grej. Det finns inget bra med det, man blir high on life för ett tag men sen då?  ONÖDIGT.
Det är det enda som finns i mitt huvud när droger kommer upp. För var det värt det? nej knappast.
Jag dömer ingen som tar droger inte alls, gör vad fan ni vill liksom.
Det är bara tråkigt och se hur det påverkar folk liksom, hur det fullkomligt kan förstöra en person.
Mitt sista snack om detta: testa det du testa vill, men se till och inte bli hooked på skiten.
 
Tack för mig,hej!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0