dag 9 - hur du har förändrats de senaste 5 åren

Alright, för fem år sen var jag alltså 17 år. Jag är 22 nu, soon to be 23.
Jag har förändrats enormt skulle jag vilja säga, när jag var 17 vid den här tidpunkten så gick jag fortfarande i gymnasiet som jag inte la så mycket energi på, jag hade gjort slut med min första pojkvän, jag kom mina klasskompisar närmre och tänkte inte så mycket på vad som komma skulle, och tänkte sjukt mycket på vad andra tyckte om mig, och hade ett jäkla humör hemma, inte i skolan då var jag hyfsat lugn.
Jag kommer inte ihåg så mycket mer, men kan ju lätt konstatera att jag nuförtiden är mycket mer eftertänksam, bryr mig egentligen inte vad andra tycker om mig, om jag vill dra ner till ica med smutsiga mjukisbrallor och utan smink så gör jag det, jag har bra självinsikt nuförtiden och jag vet att jag är för snäsig eller vad det kan vara och försöker hålla tillbaka och inse hur det påverkar andra egentligen, och jag vet hur jag själv funkar och vad jag gillar och ogillar och har inga problem att berätta det för folk heller, något jag hatar nuförtiden är ju drama. Så jävla onödigt och håller mig helst så långt borta från det som möjligt. Förut kunde jag själv sitta och snacka om hur folk betedde sig och den ogillade man pga det ena och det andra men now a days så är det så sjukt ologiskt och sitta och trycka ner andra och snacka skit istället för och bara snacka med den person det rör sig om på en gång. Så jag vet inte, lite mognare har man väl blivit med åren helt klart. Finns mycket som jag lärt mig dom senaste åren både genom jobb och mina resor och upplevelser, jag tycker själv att varje resa jag gör så lär jag mig nått nytt om själv. Så på pass utvecklas jag som person också.
Men man kan ju säga att rätt och slätt så är jag inte samma person som jag var för fem år sedan, idag så är jag en mycket bättre version av mig själv helt klart.
 
17 år.
 
Typ nyss.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0